PORTAL MÓJ OGRODNIK WSPIERA CIEKAWE INICJATYWY:

 

 

Holistyczne Spa Zielona Pomarańcza    ziel-pom3-300dpi_male_400   

To miejsce, które powstało z miłości do ludzi i do Ziemi. Używamy w nim ekologicznych kosmetyków, by ofiarować Ci odpoczynek dla duszy i ciała i przywrócić pełną harmonię, którą czasem gubimy w codziennym dniu. Przyjdź do nas na masaż gorącymi kamieniami, akupunkturę lub jogę czterech żywiołów. Poczuj się ja w domu i wróć do świata wzmocniona i wypoczęta.

 

Kupuj odpowiedzialnie. ko_kolor_400 logopzs_bez_adresu

Kupuj odpowiedzialnie to hasło przewodnie kampanii na rzecz zrównoważonej konsumpcji Polskiej Zielonej Sieci (PZS). Konsekwentnie i na różne sposoby PZS poddaje refleksji nawyki konsumenckie polskiego społeczeństwa po to by świat, w którym żyjemy stawał się czystszy, bardziej sprawiedliwy, bezpieczniejszy i lepszy. Od czasu rozpoczęcia kampanii w 2003 r. PZS pokazuje kto i w jakich warunkach wytwarza produkty, które na co dzień kupujemy. PZS zastanawia się czy przy ich powstawaniu nie ucierpieli ludzie, zwierzęta i środowisko, a także wspólnie z odbiorcami szukamy etycznych i ekologicznych alternatyw. Jak dotąd, w ramach kampanii PZS zrealizowałą  kilka ogólnopolskich projektów edukacyjno-informacyjnych, wydała  szereg publikacji o tematyce konsumenckiej. PZS Zorganizowała także  kilka imprez o charakterze regionalnym, jak i krajowym (pokazy filmów, debaty, jarmarki, happeningi, wystawy, festiwale), a także przeprowadziła szereg warsztatów dla nauczycieli i uczniów. W tym roku w ramach Kampanii PZS realizuje  następujące projekty:

+ Kupuj Odpowiedzialnie Zabawki + Kupuj odpowiedzialnie ubrania  + Akademia 3R

www.ekonsument.pl; http://zielonasiec.pl

 

 

 

Ekologiczna moda - ale nie z Karaibów skladak_z_napisami_freestyle_czcionka_400

Moda ekologiczna to trudny temat w kontekście całego chaosu komunikacyjnego wokół praktycznej ekologii. Z jednej strony to pojęcie marketingowe na niszowy ale dochodowy biznes, z drugiej strony zaawansowany element zrównoważonego podejścia do konsumpcji. Może polegać na kupowaniu organicznych eko-marek, tworzeniu innowacyjnych wzorów z recyklingu, albo slużących głownie ekologicznemu misjonarstwu papierowych sukienek na pokazy mody. Może być też zaprzeczeniem konsumpcyjnego stylu życia i kupowaniem tylko w second-handach, wymienianiem się ciuchami, czy szyciem samemu w domu. Francuska wyspa Guadeloupe na Karaibach mogłaby stać się kolebką eko-mody - poprzez nieodpowiedzialne praktyki rynku tekstylnego została pospolitym odbiorcą “chińszczyzny”. Jak to zmienić?

 

 

Projektowanie przydomowych ogródków. logo_projekty_ogrodnika

Ogród to wspaniała przestrzeń wokół Twojego domu. Stwarza niepowtarzalne możliwości do kreacji i twórczej ekspresji - niezależnie od tego, czy chcesz zbudować mały ogród do wypoczynku, miejsce przyjazne dla pracy, zabawy, czy najwspanialszą przetrzeń na pokaz sąsiadom i znajomym. Stworzenie ogrodu z pasją to długa i ciężka praca, ale daje równie fascynujące efekty. 

http://projekty.moj-ogrodnik.pl/

 

 

 

Mój-Ogrodnik.pl partnerem serwisu BioKurierLogo_BioKurier

Serwis Biokurier.pl powstał na bazie bezpłatnego czasopisma o produktach ekologicznych BioKurier, które wydawane jest od 2008 roku. Misją gazetki oraz portalu jest dostarczanie rzeczowych i szerokich informacji na temat  bioproduktów: ekologicznej żywności, naturalnych kosmetyków, ekologicznych tekstyliów czy też środków czystości. Bliskie są mu także ideały Sprawiedliwego Handlu (Fair Trade) i świadomej konsumpcji. Publikuje praktyczne porady oraz przepisy kulinarne na potrawy z ekologicznych składników. Informując o najróżniejszych kampaniach społecznych, inicjatywach, kiermaszach i jarmarkach, promuje wśród konsumentów ekologiczny i zdrowy styl życia. Dlatego zamieszcza również artykuły na tematy związane z medycyną naturalna i ekologicznym ogrodnictwem. Odbiorcy to konsumenci,  sprzedawcy produktów ekologicznych, hurtownicy oraz sami rolnicy ekologiczni.

 

 

Zielona Marka - warto zadbać o certyfikat!    log_ziel_marka

Zielona Marka to niezależny Certyfikat wyróżniający przyjazne środowisku i człowiekowi produkty. Podkreśla energooszczędne cechy i korzyści ekonomiczne wynikające bezpośrednio z wyboru produktów oznaczonych LOGO Zielonej Marki. Dzięki podejściu bazującemu nanaukowych fundamentach i wiedzy technicznej w procesie certyfikacji, obiektywnie oceniamy produkty, jednocześnie budując społeczne zaufanie do marki oznaczonej naszym LOGO. Produkty posiadające Certyfikat Zielona Marka są ekologiczne, energooszczędne, poddają się w znacznym stopniu recyklingowi, lub są wykonane z naturalnych składników. Daje to trwałą przewagą nad konkurencją, idealnie wpisując się w oczekiwanie klienta dzisiaj jak i w przyszłości.

 

 

 

HOJO.PL jest pierwszą w Polsce HOJO_logoInternetową Giełdą Usług Sprzątania która bezpośrednio łączy Klientów z Firmami oferującymi usługi czystościowo - sprzątające, takie jak: sprzątanie mieszkań, domów, pranie dywanów i tapicerki, mycie okien czy też sprzątanie samochodów.